...خود را به یاد آور

تنها چیزی که فراموش می کنیم و سعی در به یاد آوردن آن نمی کنیم خودمان است... پس بیایید خود را از نو به یاد اوریم

...خود را به یاد آور

تنها چیزی که فراموش می کنیم و سعی در به یاد آوردن آن نمی کنیم خودمان است... پس بیایید خود را از نو به یاد اوریم

سوال و جواب اعرابی از حضرت رسول

روایت است از انس ابن مالک که روزی حضرت رسالت پناه در مسجد نشسته بودند.

ناگاه مردی از عرب وارد شد و بر  آن حضرت سلام کرد حضرت جوابش دادند و فرمود از کجا میایی؟

عرض کرد: از راه دور می آ یم و سوال چندی از شما دارم وجواب  آن را از شما میخواهم.

حضرت فرمود: بپرس تا جواب بشنوی

عرض کرد میخواهم داناترین مردم باشم  ------------------------------  فرمود از خدا بترس

عرض کرد میخواهم از خاصان درگاه حق باشم  ------------------------  فرمود شب و روز قر آن بخوان

عرض کرد میخواهم همیشه دل من روشن باشد  -----------------------  فرمود مرگ را فراموش مکن

عرض کرد میخواهم همیشه در رحمت حق باشم  -----------------------  فرمود با خلق خدا نیکی کن

عرض کرد میخواهم از دشمن به من  آفتی نرسد  ----------------------  فرمود توکل به خدا کن

عرض کرد میخواهم در چشم مردم خوار نباشم  ------------------------  فرمود پرهیزکار باش

عرض کرد میخواهم عمر من طولانی باشد  ----------------------------  فرمود صله رحم کن

عرض کرد میخواهم روزی من وسیع گردد  ----------------------------  فرمود همیشه با وضو باش

عرض کرد میخواهم به  آتش دوزخ نسوزم  ----------------------------  فرمود چشم و زبان خود را ببند

عرض کرد میخواهم بدانم گناهانم به چه چیز ریخته میشوند؟  ------------  فرمود به تضرع و توبه به حال بیچارگی

عرض کرد میخواهم سنگین ترین مردم باشم  ---------------------------  فرمود از کسی چیزی مخواه

عرض کرد میخواهم پرده عصمتم دریده نشود  --------------------------  فرمود پرده کس را ندر

عرض کرد میخواهم که گورم تنگ نباشد  -------------------------------  فرمود که مداومت کن به قرائت سوره تبارک

عرض کرد میخواهم مال من بسیار شود  --------------------------------  فرمود مداومت کن به قرائت سوره مبارکه واقعه هرشب

عرض کرد میخواهم فردای قیامت ایمن باشم  ----------------------------  فرمود میان شام و خفتن به ذکر خدا مشغول باش

عرض کرد میخواهم خدای تعالی را در نماز حاضر یابم  ------------------  فرمود در وقت ساختن وضو بسیار دقت کن

عرض کرد میخواهم از خاصان باشم  ------------------------------------  فرمود در کارها راستی و درستی پیشه کن

عرض کرد میخواهم درنامه عمل من گناه نباشد همیشه خیر و خوبی باشد---  فرمودبه پدرومادرنیکی کن

عرض کرد میخواهم برای من عذاب قبر نباشد  ----------------------------  فرمود جامه خود را پاک نگه دار

     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد